Groep 6A

Welkom op de groepspagina van groep 6A

Op deze pagina vindt u al de informatie die onze groep betreft.

We beschrijven hier de doelen waar we op dit moment mee aan het werk zijn zodat u altijd op de hoogte bent van wat uw kind leert in de klas en het thuis kan bespreken. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat een goede samenwerking tussen ouders en leerkrachten de ontwikkeling van de kinderen ten goede komt. Daarom houden wij u wekelijks op de hoogte van wat uw kind leert en onderneemt in de klas. Ook zijn wij graag op de hoogte van wat er thuis speelt, dus schroom niet om ons een berichtje te sturen.

Ook vindt u hier de agenda en andere praktische informatie.

Klassenouders: Suzanne Koelewijn (moeder Mina) en Deliana Hop (moeder Julia)

Linda
Lindavan der Kleij
Jacqueline
Jacqueline van Twillert

Agenda voor deze week: 30 september – 4 oktober 2024

Dag Info Activiteit
maandag Juf Jacqueline
dinsdag  juf Linda

Fruitdag

woensdag juf Linda
donderdag juf Linda Fruitdag
vrijdag juf Jacqueline Sporten

Vak  Informatie
Rekenen

De leerdoelen voor deze week zijn:

• het leren schrijven en lezen van bedragen
  • schattend optellen en aftrekken met kommagetallen
  • getallen met een gelijk aantal cijfers achter de komma optellen en aftrekken
Spelling

Naast het herhalen van enkele categoriewoorden gaan de kinderen leren hoe je de de persoonsvorm en het onderwerp kan herkennen in een zin.

Wetenswaardig

Wetenswaardig is een lesmethode waarbij leerlingen klassikaal thematisch ingeleid worden in de vakgebieden geschiedenis, aardrijkskunde, biologie en techniek. Met behulp van de kennis die leerlingen hiermee opdoen ontwikkelen zij tegelijkertijd hun gezamenlijke woordenschat en taalvaardigheden: begrijpend lezen, spreken en schrijven.

Wij starten met het tijdvak Monniken en Ridders.

Deze week gaan we het hebben over Europa en naar school.

Godsdienst

We luisteren naar verhalen uit de methode ‘Levend Water’.

Van maandag 30 september t/m zondag 13 oktober is er weer GSK. Dit jaar is het thema: Lekker eigenwijs… Wees als Daniël!

We lezen hierbij deze week:

• Daniël komt aan het hof
  • Daniël legt de droom uit
  • De drie vrienden
Kanjertraining We gebruiken op het Sterrenlicht de ‘Kanjertaal’ en als het nodig is pakken we een les uit de Kanjertraining.
Topografie
Ateliers

De ateliers vinden 2 keer in de week plaats. Bij de opbouw van de lessen wordt rekening gehouden met de kerndoelen (SLO) die de overheid stelt.

Er komen vijf disciplines aan bod: ICT, muziek/dans, drama, koken en beeldende vorming. De groepen 5 en 6 worden bij ons gemixt. Vier lessen worden er per discipline gegeven, daarna draaien de kinderen door naar een volgend discipline. Elke discipline wordt door een andere leerkracht gegeven.

Zwemmen en Gym:

We zwemmen de ene week en de andere week gaan we sporten. Als we gaan zwemmen of sporten moeten de kinderen hun fiets meenemen. Zorg ervoor dat de kinderen die dag makkelijke kleding dragen. Dit scheelt een hoop tijd bij het omkleden.

Zwemmen doen we op dinsdagmiddag. We zijn rond 14:15 uur weer terug op school. Sieraden zijn niet toegestaan tijdens het zwemmen.
Gymmen doen we op vrijdag. Gymschoenen en gymkleding zijn verplicht, anders kan er niet mee gegymd worden.

Wonderlijk gemaakt

Dit schooljaar worden er vier lessen gegeven uit de methode ‘Wonderlijk gemaakt’.

Informatie kunt u lezen in de Ouderbrief Wonderlijk-gemaakt-brief-ouders_groep_5_en_6

Spreekbeurt Het stappenplan voor de spreekbeurt
De beoordeling van de spreekbeurt
Leerlingenraad De klas heeft gestemd. En dit schooljaar wordt de leerlingenraad vanuit groep 6A vertegenwoordigd door Mina en Hugo.

Met vriendelijke groet,

Linda en Jacqueline